«Δουλεύουν στ’ αλήθεια οι μαγνητικοί κινητήρες;» Αυτό είναι ένα ερώτημα στο οποίο δεν έχουν καταφέρει να δώσουν ακόμη οριστική απάντηση επιστήμονες και μηχανικοί ανά τον κόσμο.

Η δυνατότητα παραγωγής ενέργειας με τη χρήση διαρκούς μαγνητικής κίνησης μελετήθηκε από πολλούς ερευνητές, δοκιμάστηκε με άπειρα πειράματα, ορισμένα επιτυχή, άλλα με εντελώς απογοητευτικά αποτελέσματα. Ενώ κάποιοι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι είναι πρακτικά αδύνατο να πετύχουμε την αέναη κίνηση χωρίς λήψη ενέργειας με οποιονδήποτε τρόπο, άλλοι υποστηρίζουν το αντίθετο και πιστεύουν ότι η αέναη κίνηση μπορεί να είναι εφικτή με τη μετατροπή της μαγνητικής ενέργειας σε ηλεκτρική.

Η βασική αρχή λειτουργίας ενός μαmagnetic motorγνητικού κινητήρα δεν είναι περίπλοκη, απεναντίας είναι πολύ απλή σε σύγκριση με άλλους τύπους κινητήρων που παράγουν αυτοτροφοδοτούμενη ενέργεια. Ο μαγνητικός κινητήρας παράγει ενέργεια θέτοντας σε κίνηση κάποιο μέρος του με τη χρήση της μαγνητικής δύναμης, χωρίς να χρειάζεται εξωτερική εισαγωγή άλλης ενέργειας σε οποιαδήποτε μορφή της.

Εφευρέτες έχουν προτείνει κατά καιρούς μαγνητικούς κινητήρες με διαφορετικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Εν τούτοις, οι αρχές στις οποίες στηρίζεται η λειτουργία ενός μαγνητικού κινητήρα είναι βασικά οι ίδιες, ανεξάρτητα από τον τρόπο εφαρμογής τους: ένας μαγνήτης τοποθετείται σε έναν περιστρεφόμενο δίσκο, ενώ ένας άλλος βρίσκεται σε σταθερό σημείο. Όταν οι δυο μαγνήτες βρίσκονται σε παράλληλη θέση απωθούν ο ένας τον άλλο, με αποτέλεσμα ο δίσκος να αρχίσει την περιστροφική κίνησή του. Όσο διαρκεί η περιστροφή, η ενέργεια μεταβιβάζεται σε ένα γρανάζι που βρίσκεται στη βάση του περιστρεφόμενου δίσκου και αποθηκεύεται με κάποιον τρόπο (συνήθως ενεργοποιεί μια γεννήτρια ηλεκτρικού ρεύματος που φορτίζει μια μπαταρία).

Θα μπορούσαμε λοιπόν να παράγουμε όση ηλεκτρική ενέργεια χρειαζόμαστε χωρίς κόστος και χωρίς ρύπανση του περιβάλλοντος, με την χρήση μαγνητικών κινητήρων; Στην πραγματικότητα οι μαγνήτες χάνουν τον μαγνητισμό τους και την ενέργειά τους με την πάροδο του χρόνου και η αντικατάστασή τους είναι τόσο πιο δαπανηρή όσο μεγαλύτεροι είναι, με αποτέλεσμα τα μαγνητικά μοτέρ να είναι μακροπρόθεσμα ασύμφορα.